Преброяване 2011 - проблеми

ПреброяванеИма няколко неща, които ме смущават, например целите на преброяването. Как е възможно данните събрани чрез него да бъдат по-точни от данните, които държавата вече има?!

Първо: На всяко новородено дете се задава ЕГН (освен тези, които са родени вкъщи, но те трудно ще бъдат и преброени) - т.е. броят на населението е известен. Всеки гражданин има постоянен адрес. Всеки имот е записан в кадастъра, има го и на картите, знае се кой е собственикът му и т.н.

Второ: Въпросите в анкетната карта няма да бъдат разбрани от голяма част от българските граждани. Освен това много хора ще бъдат извън домовете си, други, които пътуват ще бъдат преброени повече от веднъж, до трети въобще няма да се стигне, защото живеят в някой забутан баир или в незаконно издигната барака и т.н. С други думи коректността на събраните данни ще бъде под въпрос.

Защо е нужно да казваме ЕГН-то и имената си??!
(А при електронното преброяване и номер на личната карта.)
В сайта на НСИ пише, че преброяването става само в агрегиран вид. Това не е вярно! Ще Ви преброят лично, защото давате ЕГН-то си! Ако целта е да се съберат статистически данни и да се използват в агрегиран (сумарен) вид то въобще не е нужно ЕГН.

Що за въпрос е този за битовата осигуреност: дали имаме съдомиялна машина или климатик? Или кой е глава на семейството и какви са взаимоотношенията му с другите? Ами в нашето семейство няма глава, всички са равноправни. Тези глупави въпроси са задължителни, докато най-важните въпроси за етническия състав на населението и майчиния език са незадължителни!

Как след като ни преброят лично, ще бъде гарантирано, че данните ни няма да попаднат в лица или организации, които да злоупотребяват с тях? Само със заплахи за глоби това няма да стане, защото всеки от хилядите преброители може просто да копира анкетните карти преди да ги предаде и няма как да се докаже, че го е направил.

Всеки гражданин поотделно ли ще се преброява или един член може да преброи всички от семейството?

Ако откажа да бъда преброен как ще се разбере кой съм, за да ми се наложи глобата от 120 лева? А ако се знае кой съм и къде живея, защо е нужно отново да се преброявам?

Коментари

Кой може да ни преброи

Доколкото аз разбирам всеки който има данните от личната ни карта (имена, ЕГН и номер) може да ни преброи онлайн. Спомнете си колко пъти са Ви искали ксерокопие на личната карта.

За всяко жилище се прави една регистрация и с нея се преброяват живеещите там. Дори да предпочетете да си платите глобата вместо да ви преброят, някой друг от вашето жилище може да Ви преброи, защото е наплашен, че ще го глобят за неверни данни, ако не преброи и вас.

Достъп до резултатите

Защо, след като българският народ плаща за преброяването нямаме безплатен онлайн достъп до статистическите данни, получени от преброяването (това от 2001 г.)?
Ето какви са цените на хартиените издания.

Защото

Българският народ плаща за преброяването за да се съберат данни. Учени и изследователи обработват тези данни  и издават книги. Издаването на книги струва пари, затова книгите се продават. НСИ дигитализира изданият, за които има авторски права и ги публикува в дигиталната си библиотека.

Малко вътрешна информация! Тази дейност се извършва от ДВАМА души. Между всичките им други задължения за изминалата година  "Чрез  софтуерна обработка бяха конвертирани 240 PDF файла дигитална информация в 55 964 PDF дигитални страници." - цитат от отчета на НСИ. Това включва дигитална реставрация, нещо което Google и Microsoft все още не правят върху техните дигитални копия!

Малко сравнения. В разпространението на данни в НСИ работят 20 души. За сравнение например в Швеция работят 80. Въпреки бюджета им, който е в 10-ки пъти повече, Шведската статистика няма нито едно дигитално реставрирано издание достъпно за потребителите.

Българският народ си е платил за данните!

Точно така - българският народ плаща за събирането на данните и ИМА ПРАВО НА ДОСТЪП до тях!

Не говоря за анализите, които частни фирми и организации правят върху данните, а за самите данни. Ако пък учените и изследователите, които правят тези книги са от БАН, то пак българският народ плаща за това.

Ако частни организации правят анализи, как така те имат достъп до данните, а гражданите не?

Тук не става въпрос за раздаване на безплатни хартиени издания, а просто достъп до събраните данни през Интернет.

Вие какво разбирате под „дигитализиране“?
Снимането на книги не е дигитализиране!
За да са полезни данните трябва да са в цифров вид, примерно в електронни таблици или дори копие на цяла база данни.

Примерно, как от връзката която сте посочили мога да разбера каква част от населението в Разград, което се е самоопределило като ромско, ползва кабелна телевизия и каква част ефирна?
Или какво е съотношението на жени към мъже от Варна, които са работили в чужбина последната година?

Ще има ли достъп до данни от това преброяване? Или поне до тези събрани през системата на сайта на НСИ? Не говоря за ЕГН, имена и адреси.

Моля Ви да не ни занимавате с вътрешната си проблеми. Аз оплаквам ли се как изкарвам парите, за данъци с които се прави преброяването?!
Ако не можете да се справите - сменете работата си.
Разберете, че когато издавате вътрешна информация Вие говорите от името на НСИ и се олицетворявате с него.

Как разбрахте какво правят Google? Ако не работите там, моля не говорете от тяхно име.

Какво имате предвид под „дигитална реставрация“ на „дигитални копия“? Моля, изяснете тези понятия на обикновените граждани.

Преброяване 2001

Да, наистина там има определени резултати от преброяването през 2001 година, но ги няма самите данни. Това са само резултати получени след обработката на данни, но от тях не могат да се получат нови резултати, като тези, за които говоря по-горе.

Пример:

  • Няма как да се разбере каква част от населението в Разград, което се е самоопределило като ромско, ползва кабелна телевизия и каква част ефирна.
  • Няма как да се разбере каква част от турското население в област Кърджали е посочило като основен доход този от селскостопанска продукция или да се направи сравнение с българското население посочило това.
  • Няма как да се разбере руското население колко пъти повече или по-малко е пътувало в чужбина от македонското население.
  • и още много други полезни резултати.

До 1-ва страница сьм!

И аз от вчера разговарям с хора, които недоумяват какво общо има колко телевизора, печки, перални и други "щуротий" имат с преброяването. Аз лично зациклих още на 1-та страница, кьдето трябва да кажеш каква е квадратурата на апартамента и на кухнята. Хайде за общата квадратура иди-дойди,има го в нотаиалния акт - който обаче не стои в мен, та трябваше да ходя да го взимам, ама да седна( легна ) да си меря кухнята!?!?!? Та си мислех, че щом сьм още на 1-ва, колко ли време ще ми отнеме да попьлня и цялата анкета? И защо аз трябва да го казвам и подписвам като го имат в сьответната община а и в Софииска Голяма община? За да направя някоя неволна техническа грешка, та после да ме глобят?  

Преброяване 2011

 ТОВА ПРЕБРОЯВАНЕ 2011 г. МНОГО ПРИЛИЧА НА НЕЩО ДРУГО, АМА НЕ НА ПРЕБРОЯВАНЕ !

В ДЕМОКРАТИЧНА СТРАНА, В КОЯТО ТИ ИСКАТ СТАТИСТИЧЕСКИ ДАННИ  ПОД НАТИСК - ГЛОБАТА Е НАТИСК ! НЕ Е ДЕМОКРАТИЧНА ДЪРЖАВА И НЕ Е ДЕМОКРАТИЧЕН ПОДХОД!

НИЕ СМЕ СВОБОДНИ ГРАЖДАНИ И ЗА ТОВА ПРЕБРОЯВАНЕТО ПО ТОЗИ НАЧИН Е Н Е З А К О НН О ! а законът който са си изфабрикували е в противоречие с човешките права !

Да видим как ще събират данните и как ще глобяват циганите ако те не се анкетират по тези формуляри.

Гневно !!!!!!

Ще се съберат некоректни данни

Всеки човек, който е учил поне малко статистика знае, че със задължителни въпроси не могат да се съберат коректни данни.

Когато човек не иска да отговаря на някой въпрос, а ти го принуждаваш той си измисля някакъв отговор, но не казва истината.

Не мисля, че събраните данните ще представят реалността.

Преброителната форма

Попълването на декларацията си е "фасулска работа ..."

нека четем между редовете !!!

Кой ли се интересува от социалноикономическия статус нанаселението, а ... ? Ами този, който в момента ни краде и сега посредством натиск си прави сметка как да продължи ограбването. Как така един безработен ще има собствено жилище, че и обзаведено ... ?!?! Значи има доходи, които не са обложени от батБойко, за да си довърши магистралите! Те не се интересуват какъв си - българин, циганин или гагаузин ... интересуват ги парите ни и как да ни ги откраднат безпрепятствено, както преди 13 години с хиперинфлацията!!! По заводите хорицата работят на минимална разценка, колкото да си платят рекетите на монополистите и ако им остане са хляб - добре. Много наши сънародници отдавна са забравили вкуса на луканката, благодарение на крадците, които сами си ги избрахме да ни крадат !!!

Грешки и недомислици

Ето още една статия относно грешките и недомислиците при преброяването: http://bg.altermedia.info/?p=15692

Стремеж към обективност

Какво се случи като цяло, ако трябва да сме обективни -

1. Оказа се, че електронната система НЕ СЕ СРИНА и ИЗДЪРЖА на нереализирано до сега огромно натоварване. /спомняте си какво стана със системата с детските градини при несравнимо по-малко влизания/.

2. Електронното преброяване е досъпно /наистина не е сложно, особено, ако си прочетеш указанията/ и ефектвно. Доказателството е, че вече са се преброил почти 3 000 000 ДУШИ!

3. Статистиката е първата институция, която спази обещанието си и не се провали /при това за толкова мащабно нещо!!!/

4. Какато писахте и други преди мен наистина даваме данните си навсякаде с повод и без повод. Освен това целия ЕС се преброява тази година по един и същ начин!

5. Няма недомислици! Това, че обикновените граждани не сме статистици и не разбираме смисъла на някой въпрос не означава, че не е важен. Казаха по тв, че се спазват принципите от предишните такива анкети и явно има защо. Въпросите за ползването на техника, определена жилищна площ и т.н. са за да се определи стандарта на населението.

Иначе аз си преброих и семейството и възрастните роднини по интернет. Благодаря за този шанс! Сега имам 1 минутка работа с преброителя ми! Днес е последния ден за интернет броенето! Дано минем 3 000 000 и да сме първи в Европа!

Въобще не сте обективен/на

Вие въобще не сте обективен/на и точно, защото го знаете сте написал/а такова заглавие на коментара си.

1. Не сте обективен/на, когато използвате словосъчетанието огромно натоварване.
Натоварването е напълно нормално спрямо възможностите на днешните изчислителни машини.
Защо правите сравнение с детските градини? Направете сравнение с Google.

2. Електронното преброяване наистина е достъпно, но е сложно! Сложно е от гледна точка на въпросите. Някои от тях са неясни и заблуждаващи.

3. За какви обещания говорите?! Вие правите реклама на тази институция!

4. Какво значение има по какъв начин се преброява ЕС? Ние не сме овце, които само подражават на другите! Ние можем да мислим самостоятелно!

5. Както казах ние можем да мислим и ако ни се даде разумно и основателно обяснение за въпросите, ще го разберем. Освен това някои от нас са учили статистика.
Не цитирайте телевизиите. Всички те обслужват интересите на определени хора, но не и на обществото.

Ако искате да благодарите на НСИ, се обърнете към тях. Тук не е мястото за това.

И моля Ви не използвайте похвата за величието на българите, наследен от тоталитаризма и стремежа винаги да сме първи във всичко.

Преброяване 2011

Преброяването служи като instrument за изгонване на малкото останали българи. А когато си вече  в чужбина да те преброят за циганин и да те екстрадират. Ама накъде ???

Тъпаци

Много от въпросите са твърде лична информация и, да, нищо не ми гарантира, че тя ще бъде пазена.

Изненадан съм, че накрая не попитаха за кода на СОТ-а.

Надявам се някой да се сети за юридически път срещу натиска да се споделят такива неща при заплаха от глоба, защото явно има много за****и за мачкане. Нещо там конституции, а, у...

Може да съм параноичен, но то е защото никой не ми дава обяснения за нищо.

Ако можех - никога и с нищо не бих съдействал на разни държавни тъпотии с информация. Не защото съм срамежлив, а защото съм сигурен, че тези неща ще се използват срещу мен, а никой няма да вдигне гилотина на стадиона после.

Малоумници. 

После ще почакам някой да ме убеди по новините, че теориите за конспирация са неоснователни и да съм спокоен докато всичко наоколо става все по-унизително за мен.

Повръща ми се от тази мизерия. 

Успокоително към момента е, че не носим всички еднакви униформи, но само толкова.

Г**оглави г**олизци, които сме си избрали да ни мачкат.

Когато ме попитат после, за статистиката, защо искам да емигирам, ще ги упътя към з**ниците на майките им.

Преброяването

Долна държава с долни управници!!! 150 лв. глоба, за кво !?!?!?

Сърдитковци!

Не знам защо гледате на преброяването като на някакво досадно задължение. На мен лично ми беше забавно да отговарям на въпросите. Но това са различни гледни точки...

Аз лично се преброих без проблем за 30 минути. Това, че не написах точните квадратури на кухнята и банята, ми е все тая. Дал съм достатъчно информация, без да съм навлизал в някакви изключително подробности, а там където ме МЪРЗЕШЕ да мисля за отговорите, просто отговарях първосигнално. 

Потвърждение за некоректните данни

Вие потвърждавате мнението ми, че със задължителни въпроси се събират некоректни данни. Просто хората отговарят „първосигнално“ или нарочно дават грешни данни.

Сърдитковци!

 Колко важно е за вас данните, които ще подам към НСИ да бъдат 100% коректни?

А според вас колко важно е за НСИ?

Какъв е смисълът?

Не разбирам въпроса Ви.

Разбира се, че е 100% важно данните, които ще подават гражданите да са 100% верни. В противен случай се губи целият смисъл от преброяването, а то струва много на българския народ!

ЕЛ. ПРЕБРОЯВАНЕ

Става бавно, програмирането е такова, че човек трябва да има по-нов компютър, браузър и може би - операционна система. Има неясни въпроси.

Правят се много проверки

Прав сте, че при по-стар компютър се получава забавяне. Предполагам, че това е така заради JavaScript-а който постоянно проверява какви данни сме въвели до момента и ако е нужно променя следващите въпроси - прави ги неактивни.

Все пак мисля, че логиката на програмата е добре измислена и предотвратява допускането на някои грешки, които могат да се направят при хартиения вариант на анкетната карта.

Преброяване - задължително ?????

Каква е тази глупост, това не е преброяване а съставяне на досие и ми е много интересно на какво основание биха ме глобили? В интересна държава живеем, задълженията ни трябва да се спазват, а правата не. Например по Конституция държавата е длъжна да осигури достоен начин на живот за гражданите си, дали го прави? Колкото и да не ми се иска да си го призная, нашето робско съзнание няма да изчезне скоро и на него разчитат политиците, за да играят своите игри, телекомуникационните компании, за да плащаме най-високите цени в Европа, както и енергоразпределителните дружества. Факт!

Аз лично не смятам да се преброявам.

Аз също няма да се преброя!

Аз също няма да се преброя!

Един път ще ни преброят по

Един път ще ни преброят по Интернет, после преброителите ще ни отметнат, където ни намерят, и накрая - НСИ ще изчисли, че сме станали 15 милиона, въпреки че децата ни отдавна са в чужбина!

Статистика - стъкмистика! Така е било винаги! Нищо ново под слънцето!

Законът за преброяването

В Закона за преброяване на населението и жилищния фонд в Република България през 2011 г. пише:

Чл. 37. Длъжностно лице, което има достъп до индивидуални данни и ги предостави или използва за други цели освен определените в чл. 29, ако деянието не съставлява престъпление, се наказва с глоба от 2000 до 6000 лв.

Забележете: „ако деянието не съставлява престъпление“. Дали е престъпление предоставянето на данни на фирми с цел маркетинг?

Чл. 27. (1) Данните за лицата и домакинствата по чл. 6 се получават лично от преброяваните лица. Изключение се прави само за:
1. малолетни и непълнолетни членове на домакинството;
2. тежко болни лица;
3. военнослужещи на мисии в чужбина;
4. (изм. - ДВ, бр. 100 от 2010 г.) лицата, задържани в местата за задържане, както и за лицата, изтърпяващи наказание лишаване от свобода;
5. временно отсъстващи лица.

(2) За лицата по ал. 1 данните могат да се получат от главата на домакинството или от друг пълнолетен член на домакинството. В случаите, когато от мястото на постоянното им местоживеене отсъстват през целия период на преброяването цели домакинства, данните за тях могат да се вземат от съответната община, район или кметство.

Значи, че ако съм временно отсъстващ могат да вземат данните ми от общината и няма да ме преброяват, така ли?

Тъкмо се "преброих". Егати

Тъкмо се "преброих". Егати въпросите, егати гнусната работа. То поне да имаше някакъв смисъл като писане на книги, но ме съмнява, че и до това няма да се стигне. Просто поредният начин на тези горе да се разпореждат недалновидно с пари.

Преброяване на командировани българи в чужбина

Някой може ли да ми отговори на следния въпрос Работя в Българска фирма и в момента съм командирована в чужбина. Адресната ми регистрация е в България. Немога да направя адресна регистрация в държавата в която живея. Престоя ми в страната където работя е по малък от 1 година. Възникна спор между мен и преброителя ми че нямам право след като съм командирована в чужбина в момента да бъда преброена.И си зададох въпроса аз фантом ли съм.? Къде е истината? Благодаря на тези които ще могат да ми дадат отговор.

Преброяване 2011 - въпроси

Явно има много въпроси свързани с преброяването, но има ли кой да даде отговори?

Май отговори трябва да дават само гражданите.

Това всъщност не е преброяване!

Макар, че се нарича преброяване, събирането на тези данни въобще не е с цел да се разбере какъв е броят на населението. Само така се нарича, вероятно за заблуда.

Достатъчно е човек да се замисли, за да го проумее - нали в регистрите на всяка община се знае кой, къде живее.

Цели се по-скоро събиране на информация за живота на хората, жизнения им стандарт и взаимоотношенията между тях.

Преброяване!!!

Само в България хората не могат да стигнат до истинската причина. Хора - ТЕСТИРАТ ВИ!!!

Какво точно имаш в предвид?

Какво точно имаш в предвид?

Би ли дал/а повече информация или обяснение за това? В кои държави хората са стигнали до истинската причина?

!!!

Аз се преброих, но отказах твърдо да се вписват личните данни на семейството ми най-вече ЕГНто. И аз се изумих от това! Да го духат от НСИ, всичко е един фарс.

Народ

Прочетох всички мнения и моето лично е че колкото и да сме на брой, сме егати негативно настроения народ, само оплаквачи. като гледам 95 % злобни, 4% оптимисти, 1% неутрални

Донякъде си прав/а

Правилно си забелязал/а - българският народ е hater (не се сещам добър превод), но не си прав/а, че 95% от мненията за злобни.

Въобще не мисля, че думата злоба е подходяща, когато става дума за държавна институция. Ако прочетеш какво представлява гражданското общество може би ще разбереш по-добре смисъла на много изказвания в тази тема.

Очаквам си глобата

Аз не се преброих и сега си чакам глобата.

Очаквам си глобата

  Ама като не знаят как се казваш. Как ще те глобят и на кой адрес ще пратят глобата.

Не знам.

Да се оправят.

Всъщност май вземат данните от общината, а там си пише кой къде му е постоянния адрес.

Преброяване 2011

Преброих се по интернет но преброителя не пожела да ми вземе уникалния код под предлог, че го е взел от общината колко уникални са тези кодове, щом ги има навсякъде и всеки може да се сдобие с тях

Преброяване - резултати

В сайта на националния статистически институт пише, че броят на населението ще бъде обявен в началото на април.

След това 2 месеца ще се въвеждат (къде точно не пише) данните и някакви обобщени резултати от преброяване 2011 ще бъдат оповестени в началото на юли.

Първите резултати от преброяването

Първите резултати от преброяването, които са наречени „експресни“ могат да се видят на адрес http://www.nsi.bg/census2011/pagebg2.php?p2=36&sp2=37.

Преброяването било доброволно

По повод предстоящите избори и във връзка с големия брой несъществуващи избиратели, професор Михаил Константинов е казал, за агенция Фокус, че:

Няма как да бъдат свързани данните от преброяването на населението с броя на хората в избирателните списъци, тъй като данните от преброяването на населението са доброволни и те не са със 100% достоверност.

Агенцията припомня че професорът е бил заместник-председател на Централната избирателна комисия през 2003 година.

Приемаме, че е искал да каже, че преброяването е било доброволно, тъй като данните сами по себе си не могат да бъдат оприличени на доброволни или не, те са просто данни.

Е, вие как го усетихте, доброволно ли беше преброяването?

Мина цяла година в очакване

Мина цяла година в очакване на глоба за дето не се преброих, но такава така и не дойде.
Ще почакам още малко и ще се пиша неглобен.

Публикувай нов коментар

  • Адресите на уеб-страници и e-mail адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Разрешени HTML tag-ове: <a> <p> <span> <div> <h1> <h2> <h3> <h4> <h5> <h6> <img> <map> <area> <hr> <br> <br /> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <table> <tr> <td> <em> <b> <u> <i> <strong><font> <del> <ins> <sub> <sup> <quote> <blockquote> <pre> <address> <code> <cite> <embed> <object> <param> <strike> <caption>
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.
  • Mark language-dependent sections with == lc == where lc (or lc-xx) is a language code, other or all.

Повече информация за опциите на форматиране

CAPTCHA
2 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.